Van analyse naar oplossing

Cruciaal bij de verkoop van een machine is het aanbieden van de juiste machine. Dat is geen eenvoudig proces. Om de juiste machine te kunnen aanbieden, is het luisteren naar de klant immers van het grootste belang. Het is essentieel om op deze wijze de juist behoefte te bepalen. In dat proces wil het professionele team van Optimat graag begeleiden. Die begeleiding bestaat uit drie stappen: het verleden analyseren, de huidige situatie doornemen en de toekomst inschatten.

Hoe gaan ze bij Optimat concreet te werk? Vooral door sterk in te zetten op de persoonlijke aanpak. Gesprekken ter plaatse en gerichte demo’s in het InnovationCenter zijn een belangrijke stap om dichter bij de klanten en hun behoeftes te komen. Zo maakt de klant de juiste investering, op maat en perfect aangepast aan een constant evoluerende sector.

Optimat Group is van mening dat het pas in haar missie is geslaagd als de klant zich kan concentreren op elementaire zaken die het eigen bedrijf vooruit helpen. Productiestilstand door niet opgeleide bedieners of slecht onderhouden machineparken zijn daarbij fataal. Het doel is om de klanten die ongemakken te besparen.

Dat kan op twee manieren. Ten eerste leiden de docenten van Optimat dagelijks bedieners op, zowel in de eigen Academy als bij de levering van een machine. Daarnaast voorzien ze in preventief onderhoud van de klanten. De vele monteurs zijn dagelijks onderweg. Tevens zorgt een uitgebreide professionele help-desk voor de juiste analyse, een optimale begeleiding en biedt het oplossingen zodat stilstand tot een minimum wordt herleid. De snel evoluerende sector een stap vóór zijn, is van cruciaal belang om als bedrijf succesvol te blijven. Daarom is automatisering zo belangrijk. Optimat Group is steeds pionier geweest in automatisatieprocessen en robotisering. Als pionier heeft het een jarenlange ervaring met Industry 4.0 in de industriële sector. Innovatie door automatisering zit in het DNA van het bedrijf.

Dat kan op twee manieren. Ten eerste leiden de docenten van Optimat dagelijks bedieners op, zowel in de eigen Academy als bij de levering van een machine. Daarnaast voorzien ze in preventief onderhoud van de klanten. De vele monteurs zijn dagelijks onderweg. Tevens zorgt een uitgebreide professionele help-desk voor de juiste analyse, een optimale begeleiding en biedt het oplossingen zodat stilstand tot een minimum wordt herleid. De snel evoluerende sector een stap vóór zijn, is van cruciaal belang om als bedrijf succesvol te blijven. Daarom is automatisering zo belangrijk. Optimat Group is steeds pionier geweest in automatisatieprocessen en robotisering. Als pionier heeft het een jarenlange ervaring met Industry 4.0 in de industriële sector. Innovatie door automatisering zit in het DNA van het bedrijf.

Het is al bekend dat software essentieel is om productieprocessen verder te stroomlijnen. Bij Optimat Group beseffen ze als geen ander het grote belang van de juiste software. Sterker nog, het beschikt over een eigen softwareteam dat andere fabrikanten aanstuurt. Dankzij de doorgedreven expertise is het mogelijk softwarepakketten aan te bieden zowel voor startende bedrijven, MKB als grotere industrie. CAD/CAM pakketten, zaag- en nesting optimalisaties, process support; het is slechts een greep het complete pakket. Met Optimat Group kiest u voor een partner die u helpt om een sterk evoluerende sector een stap voor te blijven. Wij zijn uw partner voor de toekomst.

 

Elk topproduct start met een goede basis. Uiteraard is de kwaliteit van de machine dan ook cruciaal in het volledige productieproces. Daarom levert de Optimat Group enkel machines af van topkwaliteit die volledig beantwoorden aan de wensen van de klant. Optimat Group wil enkel hoogwaardige, kwalitatieve producten in haar assortiment. De klant wil op haar beurt maximaal rendement uit de investering halen. Wat een machine opbrengt blijft de voornaamste vraag. Om de klant een maximale return on investment te garanderen, zetten de Optimat Group daarom volop in op een uitstekende service.